Diyet Listesinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

8ıo şolöç.Diyet sadece zayıflamak için yapılmamalıdır. Diyet aslında bilinçli beslenmektir. Ancak halk arasında sadece sağlık problemleri yaşayanlar ya da kilo sorunu olanlar diyet yapmaya yöneliyor. Oysaki hangi besinde hangi değerlerin olduğunu bilerek tüketmek, vücudumuzun yakabileceği kadar kalori almak her sağlıklı insanın yapması gereken bir davranıştır. Bunun için diyet listeleri hazırlamalıyız. Bu listede neler olmalı?

Hedefimiz doğrultusunda ilerlemeliyiz. Tabii ki doğallığı elden bırakmamak gerek. Günümüzde fazlaca tüketilen fast-food yiyeceklerden kaçınmalıyız. Doğada bizim her türlü ihtiyacımızı karşılayacak besinler mevcut. Bir de vücudumuzu bilmeliyiz. Vücut neye ihtiyaç duyuyorsa ona karşılık vermek bize düşen görev. Mesela su birçoğumuz için sadece temel gereksinimlerimizden biridir. Oysa sadece bu kadar değil. Vücudumuz hücrelerden oluşuyor. Bu hücrelerin çalışabilmesi için su gereklidir. Hücrelerin düzgün çalışması demek, sağlık problemlerinin olmaması demektir. Kimi zaman vücuda direncini veren yine sudur. Yani düzenli miktarda su tüketme alışkanlığını edinmek bile vücutta değişikliğe neden olabiliyor. Diyet listeleri hazırlarken besinleri ayırmaksızın her birinden yeterli miktarda tüketmeliyiz. Karbonhidratlar enerji kaynağımızdır ve mutlaka alınması gerekir.  Şeker, bal, makarna gibi yiyecekler ile karbonhidrat gereksinimimizi karşılayabiliriz. Vitaminler birçok yaşamsal faaliyette rol oynar. Eksikliğinde sağlık sorunlarıyla karşılaşırız. Bu nedenle her besinde farklı bir vitamin vardır ve bizler bunları bilip tüketmeliyiz. Hücrelerin yenilenmesi gibi önemli rolleri olan proteinleri ise hayvansal gıdalardan alabiliriz. Yani bunlardan sadece birini tüketmek ya da hepsini fazla fazla tüketmek yanlış olur. Dengeli bir şekilde her birinden faydalanılmalıdır.

Diyet listeleri yanında spor programı da uygulayarak sağlıklı bir hayat kurabiliriz. Günümüzde oldukça artan kalp rahatsızlıklarının azalmasında oldukça etkilidir spor. Zaten doğru ve düzenli spor yapan bir kişi sporun hayatındakini etkisini kısa sürede fark eder ve sağlığının ne kadar değerli olduğunu daha iyi anlar. En azından düzenli yürüyüş yapılmalı. Özellikle 40 yaş üstündeki kişiler yürüyüş yapmayı ihmal etmemelidir. Yürüyüş yapmak vücuttaki kasları geliştireceğinden daha iyi çalışmasını sağlar. Yaşlanmayı daha da yavaşlatır ve önemsediğimiz dış görünüşümüzde önemli farklılıklara sebep olur. Genç bir görünüme kavuşuruz. Yürüyüş yaptığımızda çok yorulacağımızı, bunun çok zor olduğunu düşünebiliriz ancak yürüyüş yaptığımız zaman daha az yoruluruz. Vücudumuz dinç olmaya alışır. Bu sebeple bu kolay egzersizi elden bırakmamalıyız.

Kilo Vermeyi İstemek

zayıflamak istiyorumHayatta bir çok şeyin başlangıç noktası karar vermektir. Kilo vermek de böyle. Zayıflamak istiyorum diyerek verilen bir karar belki de hayatımızı değiştirecek! Öncelikle kilo vermek ciddiyet isteyen bir iştir. Yani istikrarlı olmak gerekir. Bir çok faktörü aynı anda hayata geçirebilmeli ve programlı bir yaşama adapte olabilmeliyiz. Birçok faktör dendiğinde akla ilk gelen spor oluyor. Spor yapmak kilo vermeye yardımcı bir faaliyettir. Eğer ben nasıl spor yapacağımı uzman kişilerden öğrenmek istiyorum diyorsak, bir fitness salonuna kaydolabilir, uzman hocalar eşliğinde doğru spor yapmayı öğrenebiliriz. Ancak buna imkân yoksa yine umutlar bitmiş değil! İnternet üzerinden doğru spor yapma ile ilgili videolar izleyerek, makaleler okuyarak bilinçli bir spor programı uygulayabiliriz. Unutulmaması gereken bir şey vardır ki, vücudumuzda farklı problemlerde olabilir. Bu nedenle spora başlamadan önce bir doktor kontrolünden geçmek işimizi garantiye almak olacaktır.

Beslenmemize çok dikkat etmiyorsak bir şeylerin değişme zamanı gelmiş demektir. Zayıflamak istiyorum diyen bir kişi doğru beslenmeyi de bilmelidir. Bunun yolu da diyet yapmaktan geçiyor. Ama diyet yapmak demek aç kalmak demek değildir. Aksine vücudu aç bırakmamak, öğün sayısını arttırmak bu işin ilk kurallarındandır. Bir de öğün miktarını küçültmek faydalı olur. Spor yapıp, beslenmemize dikkat ederken kötü alışkanlıklardan da vazgeçmeliyiz. Özellikle de alkol. Alkol içerisinde birçok zararlı madde barındırır ve bu maddeler fazla kiloların sebebi olan yağlanmayı arttırır. Kalori oranı fazla olduğundan kilo artışını pozitif yönde etkiler. Sigara hakkında ise toplum tarafından kabul görmüş yanlış bir düşünce vardır. ‘Sigarayı bırakırsam kilo alırım.’… bu tamamen yanlıştır. Çünkü kişiler tüm gün kullandıkları bir alışkanlığı bırakıyor ve onun yerine sürekli bir şeyler yemeye yöneliyor. Bu da kiloya neden oluyor. Yani sigaranın kimyasal açıdan kilo aldırma gibi bir özelliği yoktur.

Zayıflamak istiyorum şeklinde arama motoruna yazıldığında karşımıza birçok öneri çıkacaktır. Kaynakları doğru seçmeliyiz ve hayatımızı etkileyecek bu faktörü küçümsememeliyiz. Bir doktor kontrolünde kilo vermek izlenebilecek en iyi yoldur. Günlük hayatımızda da durağan olmak yerine aktif bir kişi olursak kalori yakımı daha hızlı olacaktır. Bu nedenle sporu hayatımıza dahil etmeli ve bunu bir zorunluluk değil de sevdiğimiz bir eylem gibi benimsemeliyiz.

En Doğru Şekilde Zayıflamak

zayıflama yöntemleriHem sosyal hem de özel yaşamımızda kişinin kilosu büyük önem taşımaktadır. Eğer kilo vücuda göre fazlaysa bu kişiyi sosyal yaşamda rahatsız eder ve psikolojik açıdan çeşitli problemlere neden olur. Yine özel yaşantıda da giysi seçerken kiloların fazla olması ve istenilen kıyafetlerin kullanılamaması kişiyi kötü etkilemektedir. Bu nedenle fazla kilolardan kurtulmak, hayata yeni bir boyut getirecek ve daha kaliteli, kolay bir yaşamı size sunacaktır. Kilo vermek için piyasada zayıflama yöntemleri fazlasıyla mevcuttur. Ancak bu yöntemleri uygularken dikkat edilmesi gereken noktalar vardır.

Zayıflama yöntemleri denince akla ilk olarak diyetler geliyor. İnternetin fazlasıyla kullanıldığı günümüzde, web sitelerde karşımıza çıkan ‘2 haftada 15 kg verin’ gibi sloganlar çok cezp edici gözükebilir. Fakat bu bir yandan sağlıklı olayım derken diğer yandan büyük sağlık problemleri ile karşı karşıya kalmak demektir. Peki neden? Öncelikle vücudumuzda fazla miktarda su bulunduğunu biliyoruz. Bu su hızlı kilo veriminde azalır. Kas dokuları zarar görür. Bu da vücudu ayakta tutan sistemin zedelenmesi demektir. Vücut zayıflama yöntemleridirencini azaltacak olan bu eylem sayesinde gelecekte karşımıza çıkacak olan birçok hastalığa davetiye çıkarmış oluyoruz. Bu nedenle atacağımız her adımdan önce bilinçli bireyler gibi davranıp araştırma yapmalıyız ve en iyi sonuca ulaşmalıyız. Bu noktada bize en fazla yardımcı olacak kişiler tabi ki doktorlardır. Kilomuzu, boyumuzu, vücudumuzdaki yağ oranını, kas yapısını inceleyip buna göre bir program hazırlayacak olan diyetisyenin sözlerine harfiyen uymak, istediğimiz görselliğe en güvenilir şekilde ulaşmak için ideal bir tercih olacaktır. Birçok diyet programı vardır. Bazıları dünyaca ünlü kişilerin uygulaması ile ünlenmiş diyetlerken, bazıları ise hiç duyulmamış diyetlerdir. Her programın kendine özgü izlediği bir yol vardır. Burada bize düşen sadece ‘yemek yemezsek zayıflarız’ mantığını değiştirmek oluyor. Bol bol su tüketerek vücuttaki toksinleri atmak sadece kilo vermek için değil birçok hastalıktan korunmak için de olması gereken bir davranıştır. Doktorun önerisi ile de su tüketimini düzene sokmalıyız.

Zayıflama yöntemleri tabi ki sadece diyet programına uymaktan ibaret değil. Spor yapmak, uyku düzenine sahip olmak da diyet programlarının yanında uygulanması gereken diğer yöntemler. Bunlar içinde uzman kişilerin internet üzerinden duyurmuş olduğu programlar araştırılabilir ve uygulanabilir. Hocalar eşliğinde bir spor salonunda düzenli olarak spor yapmak ise daha garanti bir davranıştır. Kararlı bir şekilde kilo vermek istiyorsak, spor ile diyeti senkronize bir biçimde uygulayarak hem sağlıklı hem de hızlı kilo verebiliriz.

Hızlı Değil Doğru Kilo Verme

Hızlı Değil Doğru Kilo VermeKilo vermek hiçbir zaman sağlığı tehdit etmemelidir. Yani kilo vereceğim diye farklı sağlık problemleri edinmemeliyiz. Farklı yollar ile kilo vermek mümkündür. Ancak biz halk tarafından bilinen diyet, spor gibi yöntemleri ele alalım. Bizler her zaman bir şeylerin anında sonuç vermesini isteriz. Yani spora başlayıp diyet yaptığımızda ilk haftadan sonra fark oldu mu, kilo verdim mi diye düşünmeye başlarız. Bu nedenle birçok kişi belki bir doktor, belki de internet aracılığıyla hızlı kilo verme ile ilgili çeşitli diyetler duyuyor ve uygulamak istiyor. Fakat kilo veriminde önemli olan hızlı kilo vermek değil sağlıklı kilo vermektir. Bir haftada 3 kg vermeyi vaat eden diyet programları ile sık sık karşılaşıyoruz. Bu ayda 12 kg vermek demek. Oysa bir kişi için ayda ortalama 6 kg vermek normal sayılıyor. Tabi ki her bünye birbirinden farklıdır. Ancak anormal derecede hızlı kilo verme mutlaka bizi bir aksilikle karşılaştırır.

Bir de kilolardan hızlıca kurtulmak isteyen kişiler, tamamen sağlıksız yöntemler deneyerek güzellik uğruna kendilerini tehlikeye atmaktadır. Bu yöntemlerden bir tanesi kusarak, anoraksıya ile kilo vermek. Günümüzde manken hastalığı olarak da biliniyor. Ancak bu zamanla kemiklerin zarar görmesine ve vücudun kendini bitirmesine sebep oluyor. Bu nedenle hızlı kilo verme adına böyle bir yol asla denenmemelidir. Bu zaten psikolojik bir bozukluğun göstergesidir.

Kısa sürede fazla kilolar verilebilir ancak diyeti ya da uygulanan yöntemi bıraktıktan sonra geri alınabilir. Bu da kişinin hem emeğinin boşa gitmesi hem de psikolojik anlamda yeni bir problem edinmesi demek olabilir. Yapılması gereken öğünlere dikkat etmek ve günlük hareketleri arttırmaktır. Bunu başardıktan sonra sağlıklı kilo vererek idealimize ulaşabiliriz. Hızlı kilo verme için yanlış yöntemler uygularsak, vücudumuza almak zorunda olduğumuz besinleri alamayız ve vücudumuz zayıf düşer. Bir de uykuya yeterli önemi vermiyorsak, artık güçsüz bir vücudumuz var demektir. Oysa kilo verirken bu tarz problemleri yaşamama alternatifimiz de var. Bilinçli bir yol izlediğimiz taktirde vücudun genel dengesini bozmadan zayıflayabiliyoruz. Boy ve kilo oranımızı öğrenerek olmamız gereken kiloyu belirlemeli daha fazla zayıf olmamaya özen göstermeliyiz. Birçok kişinin tek hedefi çok fazla zayıf olmaktır. Bu normal değildir. Yeterli kilomuza ulaşmak bizi sosyal yaşamımızda mutlu edecek, kilo sebebiyle oluşan sağlık problemlerinden kurtaracaktır.

Diyet Listeleri Neye Göre Hazırlanır?

Diyet ListeleriZayıflamak vücuttan fazla yağların atılması yani sıkılaşmak demektir. Zayıflamak için öncelikle beslenme şeklimizi ele almalıyız. Her besinin kendine göre içerdiği farklı maddeler, besin değerleri vardır. Bunları dengeli ve yeterli bir şekilde tüketmek gerekir ki kilo problemleri yaşanmasın… Fazla kilolarından muzdarip olan kişiler diyet listeleri sayesinde en doğru şekilde beslenerek kilo verebilirler. Bu listeler tabii ki ezbere hazırlanmış listelerden olmamalıdır. Uzun yıllar bunun eğitimini almış diyetisyenler işin ehlidir. Onlardan yardım alarak bize özel beslenme düzenimizi öğrenebilir, bilinçli beslenerek ideal kiloya sahip olabiliriz.

                Vücut kitle indeksi denilen bir kavram vardır. Boy ve kilonun birbirine olan uyumluluğudur bu. Örneğin boyu 170 cm olan bir kişi 50-60 kg aralığında olduğunda normal bir vücut kitle endeksine sahip demektir. Ancak 170 cm boyu olan kişi 85 kg ağırlığında olduğu taktirde, fazla kiloları var demektir ve ideal kilosuna ulaşmaya çalışmalıdır. Yani bu da gösteriyor ki kendimize diyet listeleri araştırmaya başlamadan önce, vücut kitle endeksimiz hakkında bilgi sahibi olmalıyız. Zaten diyetisyenler bir beslenme tablosu hazırlarken bunu dikkate alarak hazırlarlar.

                Diyet ListeleriPeki, her diyet listesi aynı yiyecekler mi içerir? Tabii ki hayır. Diyet listeleri kişiye özel olduğundan, aynı yiyecekleri içermez. Çok fazla diyet programı ile karşılaşıyoruz günümüzde. Ancak her söylenene inanmamak gerekir. Çünkü sağlık açısından problem teşkil eden diyetler de vardır. Dukan diyeti bunlardan bir tanesi. Protein ağırlıklı beslenerek çok kısa sürede fazla kilolardan kurtulmayı amaçlayan bu diyet kimi zaman kalp ve böbrek için çok zararlı olabiliyor. Ayrıca diyeti bıraktıktan sonra çok daha fazla kilo alma olasılığınız da var. Her konuda olduğu gibi diyet konusunda da en mantıklısı bir bilen ile beraber çalışmak.

                Diyet listeleri sayesinde vücuda alınabilecek enerji de hesaplanabilir. Buna kalori diyoruz. Her besinin kalorisi farklıdır ve kişiler yaşamına göre farklı enerji miktarlarına ihtiyaç duyarlar. Bu yüzden günlük yaşamda yapılan faaliyetler göz ardı edilmeden, yeterli enerjiyi sağlayabilecek yiyecekler listede bulunmalıdır. Yiyeceklerin yanında su mutlaka tüketilmelidir. Bol su tüketmek sağlık açısından yararlıdır. Az değil yeterli yemektir diyetlerdeki mantık. Sadece zayıflamak isteyen kişilerin değil her sağlıklı bireyin uygulaması yararlı olacaktır. Yediklerine dikkat etmek zor olmadığı gibi, güzel bir vücuda da sahip olmamızı sağlar.

Hangi Besinler Kilo Vermede Etkin Rol Oynuyor?

Yağ Yakıcı BesinlerTemel gereksinim olan beslenme, hayatımızı doğrudan etkileyen bir faktördür. Kaliteli bir yaşam için bu konuda dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Aksi taktirde fazla kilolar ve beraberinde gelen sağlık problemleri ile yüzleşmek zorunda kalabiliriz. Sonrasında da kilo vermenin yollarını ararız. Kilo vermek isteyen kişilerin işini kolaylaştıracak gıdalar hakkında fikir sahibi olması, amacına daha hızlı ulaşmasını sağlar. Vücutta oluşan fazla yağlardan yağ yakıcı besinler tüketerek daha hızlı bir şekilde kurtulmak mümkündür.

Öncelikle vücudumuzu tanımalıyız. Hızlı kilo vermek metabolizmanın hızlı çalışması ile doğru orantılıdır. Yani bu da demek oluyor ki, metabolizmayı hızlandıran besinler kilo vermeyi de hızlandırıyor. Öyleyse yağ yakıcı besinler ile metabolizmayı hızlandırmaya çalışacağız. Peki, nedir bu besinler? Lifli besinler örnek olarak verilebilir. Vücut enerjisini arttırdığı için metabolizma hızını da arttırır ve sindirimi kolaylaştırır. Kolaylıkla edinilebilecek olan brokoli, lahana gibi sebzeler bu besinlerdendir. Ekonomik açıdan düşünüldüğünde de bütçeyi zorlamadığı bir gerçektir. Acı biber bir diğer örnek olarak karşımıza çıkıyor. Tokluk hissi uyandırmasıyla daha fazla yemek yememeyi sağlayarak ekstra kilo alımını önlerken, yine metabolizmayı hızlandırma özelliği ile daha kolay yağ yakımı gerçekleştiriyor.

Yağ Yakıcı Besinler Yağ yakıcı besinler dışında metabolizmayı hızlandıran birçok içecek de vardır. Örneğin yeşil çay… Metabolizmayı hızlandırdığı gibi kalp sağlığına, kolesterole, bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesine yardımcı olan bu çay, yağ yakmak için ideal bir tercih olacaktır. Türk geleneğinin olmazsa olmazı Türk kahvesi de içerisinde bulunan kafein maddesi ile metabolizma hızını arttırmaya katkı sağlar. Yağ yakıcı besinler tüketilirken besinlerin yapı taşları konusuna da değinmek gerekir. Proteinli besinler vücuttaki fazla yağlardan kurtulmak için daha fazla tercih edilmelidir. Çünkü karbonhidratla kıyaslandığında sindirim süresi daha fazladır. Bu da vücudun daha fazla enerji harcaması demek oluyor. Karbonhidratların sadece yeterli miktarda tüketilmesi ile kilo problemleri daha aza indirgenebiliyor.

Bir amaca en iyi şekilde ulaşmanın yolu tek bir yol değil de, birçok yolu yeterli miktarda ve birlikte uygulamaktır. Kilo vermek gibi bir amaç varsa ortada, sadece belli besinleri tüketmek yeterli olmaz. Temel ihtiyaçlardan uyku bu noktada es geçilmemeli. Her insanın bünyesi farklı olsa da, bir insan ortalama günde en az 5-6 saat uyuması gerektiği yapılan birçok araştırmada saptanmıştır. Uyurken salgılanan hormonlar kişide açlık-tokluk hissi oluşmasını etkiliyor. Bu nedenle yeterli miktarda uyumak, kilo vermede rol oynuyor. Akla gelen bir diğer etken spordur. Doğru ve düzenli yapılan spor, kaliteli bir uyku ve bilinçli beslenme ile sağlıklı bir vücuda kavuşup, fazla kilolara veda edebiliriz.

Bilinçli Kilo Vermek

Bilinçli Kilo VermekGörsellik herkes için önemlidir. Düzensiz beslenme, hamilelik, genetik gibi birçok sebebi olan fazla kilo problemi ise görselliği etkileyen en büyük faktördür. Kişilerin kendine özel bir vücudu ve bu vücudun bir sistemi vardır. Yani beslenirken vücudun kaldıracağı, yakacağı besin miktarı bellidir. Bundan fazla alınan besinler vücuttan atılmayarak yağa dönüşüyor ve kilo problemleriyle yüzleşiyoruz. Tabii ki sadece fazla beslenmek değil bunun nedeni. Vücudun yağları yakması için harekete de ihtiyaç vardır. Hareketsiz bir vücut yağları yakmadığı gibi, gün geçtikçe fazla kiloların artmasına neden oluyor. Kilo arttıkça bu kiloları vermek daha da zorlaşıyor. Bu nedenle öncelikle güzel bir vücuda nasıl sahip olunacağını araştırıp öğrenmeli, fazla kiloları almamaya çalışmalıyız.Ancak bunun için artık çok geçse, yani fazla kilolara sahipsek, kilo vermenin yolları hakkında doğru bilgi edinmeliyiz.

Kilo vermek bilinçli olan kişiler için çok daha kolay. İlk önce doğru sanılan yanlışları düzeltmeliyiz. Halk arasında ‘hiç yemek yemezsem kilo almam’ ya da ‘yemek yemedikçe kilo veririm’ düşüncesi vardır ancak bu tamamen yanlıştır. Kilo vermenin yolları arasında hiçbir zaman yemek yememek yoktur. Uzmanlar öğünlerin sık ve küçük olmasını önerirler. 3 ana öğün 3 ara öğün olmak üzere düzenli beslenmek sağlıklı bir yaşamın ilk adımı olarak karşımıza çıkıyor. Vücudumuzun bir enerjisi vardır. Yapılan her eylemde harcanan bu enerji tabi ki yemek yerken de sarf ediliyor. İşte öğün fazlalığının nedeni de budur. Ne kadar sık yenirse her seferinde tekrar bir enerji harcanacak ve yağların yanması için katkıda bulunulacaktır. Yani öncelikle öğünlerimizi sıklaştırıp azar azar yiyerek kilo vermek için bir başlangıç yapabiliriz.

Bilinçli Kilo VermekKilo vermenin yolları arasında spor yapmak da önemli bir yer tutar. Spor denince akla bir spor salonuna yüklü miktarda para vermek gelmesin! Evde de yapılabilecek egzersizler var ya da günlük yaşamımızda sürekli yaptığımız yürüyüşleri ciddi bir şekilde yapmak da faydalı olacaktır. Yeter ki bu bir alışkanlık haline getirilip düzenli bir şekilde uygulansın… En az 30 dakika yürüyüş yapmak, küçümsenmeyecek kadar önemli bir etki bırakır. Squat adı verilen çömelme hareketi ise evde yapılabilecek ideal egzersizlerden biridir. Çünkü vücuttaki birçok bölgenin kasını çalıştırarak, spor aleti olmayan kişilerin eksikliğini giderebilir. Bu egzersiz öncelikle az sayıda yapılıp, gün geçtikçe arttırılarak devam ettirilmelidir.

Spor yapma, bilinçli beslenme yanında uyku da atlanmamalıdır. Yeterli miktarda uyku kiloyu doğrudan etkiliyor. Birçok faktörün bir arada yürütülmesi fit bir vücuda sahip olmayı sağlıyor. Bu nedenle eğer fazla kilolardan şikâyetçiysek göze almamız gereken noktaları kabullenmeli, kararlı bir şekilde her birini uygulamalıyız.