Bilinçli Kilo Vermek

Bilinçli Kilo VermekGörsellik herkes için önemlidir. Düzensiz beslenme, hamilelik, genetik gibi birçok sebebi olan fazla kilo problemi ise görselliği etkileyen en büyük faktördür. Kişilerin kendine özel bir vücudu ve bu vücudun bir sistemi vardır. Yani beslenirken vücudun kaldıracağı, yakacağı besin miktarı bellidir. Bundan fazla alınan besinler vücuttan atılmayarak yağa dönüşüyor ve kilo problemleriyle yüzleşiyoruz. Tabii ki sadece fazla beslenmek değil bunun nedeni. Vücudun yağları yakması için harekete de ihtiyaç vardır. Hareketsiz bir vücut yağları yakmadığı gibi, gün geçtikçe fazla kiloların artmasına neden oluyor. Kilo arttıkça bu kiloları vermek daha da zorlaşıyor. Bu nedenle öncelikle güzel bir vücuda nasıl sahip olunacağını araştırıp öğrenmeli, fazla kiloları almamaya çalışmalıyız.Ancak bunun için artık çok geçse, yani fazla kilolara sahipsek, kilo vermenin yolları hakkında doğru bilgi edinmeliyiz.

Kilo vermek bilinçli olan kişiler için çok daha kolay. İlk önce doğru sanılan yanlışları düzeltmeliyiz. Halk arasında ‘hiç yemek yemezsem kilo almam’ ya da ‘yemek yemedikçe kilo veririm’ düşüncesi vardır ancak bu tamamen yanlıştır. Kilo vermenin yolları arasında hiçbir zaman yemek yememek yoktur. Uzmanlar öğünlerin sık ve küçük olmasını önerirler. 3 ana öğün 3 ara öğün olmak üzere düzenli beslenmek sağlıklı bir yaşamın ilk adımı olarak karşımıza çıkıyor. Vücudumuzun bir enerjisi vardır. Yapılan her eylemde harcanan bu enerji tabi ki yemek yerken de sarf ediliyor. İşte öğün fazlalığının nedeni de budur. Ne kadar sık yenirse her seferinde tekrar bir enerji harcanacak ve yağların yanması için katkıda bulunulacaktır. Yani öncelikle öğünlerimizi sıklaştırıp azar azar yiyerek kilo vermek için bir başlangıç yapabiliriz.

Bilinçli Kilo VermekKilo vermenin yolları arasında spor yapmak da önemli bir yer tutar. Spor denince akla bir spor salonuna yüklü miktarda para vermek gelmesin! Evde de yapılabilecek egzersizler var ya da günlük yaşamımızda sürekli yaptığımız yürüyüşleri ciddi bir şekilde yapmak da faydalı olacaktır. Yeter ki bu bir alışkanlık haline getirilip düzenli bir şekilde uygulansın… En az 30 dakika yürüyüş yapmak, küçümsenmeyecek kadar önemli bir etki bırakır. Squat adı verilen çömelme hareketi ise evde yapılabilecek ideal egzersizlerden biridir. Çünkü vücuttaki birçok bölgenin kasını çalıştırarak, spor aleti olmayan kişilerin eksikliğini giderebilir. Bu egzersiz öncelikle az sayıda yapılıp, gün geçtikçe arttırılarak devam ettirilmelidir.

Spor yapma, bilinçli beslenme yanında uyku da atlanmamalıdır. Yeterli miktarda uyku kiloyu doğrudan etkiliyor. Birçok faktörün bir arada yürütülmesi fit bir vücuda sahip olmayı sağlıyor. Bu nedenle eğer fazla kilolardan şikâyetçiysek göze almamız gereken noktaları kabullenmeli, kararlı bir şekilde her birini uygulamalıyız.